Icons@Munich

ART Icons, Munich Series

2020 is a very special year, the global pandemic has catapulted all of us into a difficult and special situation. For me as an artist this means: no trips, no expeditions, no exhibitions, no personal exchange with artist in other countries and cultures. Retreat. Isolation. All plans were canceled.

 

That kept me focused on the city I live in. MUNICH. I have started to consider MUNICH with different and new eyes. Have started to collect motifs in order to create my own narrative levels. Unconventional and with special a wink. I realized that I really enjoy it. I've got involved in new details and was happy about it. I didn't want to be particularly touristy or striking, rather to look at MUNICH through the eyes of local. As a MUNICH artist.

Finally MUNICH Icons are born. A mixture of discovered, found, rediscovered, photographed, read, current, old, serious, comical ...put together in a wonderful way and tell my own story. Unique, curious, bizarre, funny and personal.

2020 ist ein besonderes Jahr und hat uns alle mit der weltweiten Pandemie in eine schwierige und besondere Situation katapultiert. Ich bin eine leidenschaftliche Reisende. Eine Beobachterin und Streunerin. Dieses Jahr gab es keine Reisen, keine Ausstellungen und keine Begegnungen mit befreundeten Künstlern in anderen Ländern  und  Kulturen. Rückzug. Isolation. 

Das hat mich auf die Stadt, in der ich lebe, konzentrieren lassen. MÜNCHEN. Ich habe begonnen, meine eigene Stadt zu beobachten und mit neuen und anderen Augen zu betrachten. Unterschiedliche Motive und Fragmente zu sammeln und eine eigene Erzählebenen zu schaffen. Unkonventionell und augenzwinkernd.

Dabei habe ich festgestellt, dass mir das ziemlich viel Spaß macht. Ich habe mich auf Details eingelassen und mich über diese gefreut. 

Dabei wollte ich nicht besonders touristisch oder klischeehaft sein, sondern mit künstlerischer Freiheit und den Augen einer Münchner Künstlerin betrachten.

CLAUDIA BLÄSI
Bildende Künstlerin & Visual Artist 

Atelier: Westerholzstrasse 11 - 81245 München/GERMANY
E-Mail: info@claudia-blaesi.deMobil: +49 (0) 172 8913463